Ons onderwijs

De kinderen van De Wizzert gaan naar school volgens het 5- gelijke dagen model. Dit houdt in dat de kinderen iedere schooldag (maandag t/m vrijdag) van 8:30- 14:00 uur naar school toe gaan.
De kinderen lunchen samen met de leerkracht.

Onze ‘kamers’ zijn ingedeeld in homogene of in combinatiegroepen. Onze ‘kamers’ zijn gezellig ingerichte lokalen, waar kinderen zich direct thuis voelen. Alle kamers zijn voorzien van een basiskleur die is doorgevoerd in het hele lokaal.

De kinderen krijgen instructie op niveau, werken zelfstandig of werken samen. Samenwerken, elkaar uitleg geven, levert tussen leerlingen een bijdrage aan de ontwikkeling van het kind. Zowel de verstandelijke- als sociale ontwikkeling worden gestimuleerd. De relatie tussen de leerkracht en de leerling vinden wij heel belangrijk. Een leerkracht die een positieve relatie heeft met zijn leerlingen, die helpt en ondersteunt, bevordert de motivatie en dus ook de leerprestatie. Kinderen in de groepen 1 t/m 4 noemen wij het jongere kind. Kinderen in de groepen 5 t/m 8 noemen wij het oudere kind.

Kijk voor uitgebreide informatie in de schoolgids.